Vanliga frågor & Svar

KÖPINFORMATION

Vilka betalmetoder är tillgängliga?

Du kan välja mellan följande betalningssätt:

  • Swish, vi är anslutna till Swish företag. Pengarna dras direkt och när vi fått in pengarna skickar vi varan direkt.
  • Faktura – betala om 14 dagar.
  • Kortbetalning med VISA, MasterCard eller American Express, via vår betalpartner DIBS.
  • Förskottsbetalning- Du kan betala in orderbeloppet till vårt Bankgiro. Beställningen skickas så fort vi mottagit betalningen. Det tar vanligtvis 3-5 dagar.

Vi har Swish företag betaltjänst

Hur lång tid tar frakten?

Frakten är mellan 3-6 arbetsdagar. Men de kan ta längre tid om du beställer en större möbel, detta ser du i så fall när du lägger beställningen.

Hur fungerar det om jag behöver returera varan?

Behöver du returera varan är det bara att kontakta vår kundtjänst så löser vi det.

Kontakta oss

INFORMATION FÖR DESIGNERN

Hur/ när får jag mina pengar när min produkt säljs?

När någon beställer din produkt så kommer du få ett mail, och det är först då, när någon köpt din produkt som du får betalt. Och efter att första produkterna är sålda så får du ett mail med uppskattningsvis hur många produkter som behöver tillverkas och när dem är sålda så får ni tillverka ett till antal

Hur fungerar det när någon köper min produkt?

Först så skickar du ett exemplar till oss. Denna produkt kollar vi så att den håller standard emot kunden. Håller den standard så lägger vi upp produkten i shoppen. När någon beställt din produkt, får du ett mail och förfrågan om att tillverka x antal produkter till. Antalet beror på vad för typ av produkt det är och hur många som beräknats säljas. När väl den första produkten är såld så står du själv för att skicka, vi har ett samarbete med Schenker så vi kommer informera exakt hur det fungerar, och vi står för frakten.

Hur fungerar det ifall jag skulle vilja sälja min produkt på flera ställen samtidigt som den ligger på Ny-Design?

Det är du som designer som äger din produkt och det är därför du som bestämmer hur mycket den ska säljas för, hur länge och även vart den ska säljas. Ifall någon skulle vilja köpa din design är det inga konstigheter, bara hör av dig till oss så plockar vi ner den ifrån webbutiken.

Hur fungerar det när jag vill ha hjälp med produktionen av min produkt?

Du lämnar in en ritning till oss så ger vi dig kontaktinformation till den av våra producenter som passar bäst för uppdraget. Det är du själv som står för kontakten med producenten och kommer överens om pris osv. Sen finns vi självklart här och kan hjälpa till om det är något.

INFORMATION FÖR FÖRETAGET

Hur gör vi ifall vi vill ansöka om en designer till oss?

Det lättaste är att skicka ett mail till kontakt.nydeisgn@gmail.com och berätta vad ni söker efter så lägger vi upp ett inlägg där alla designers som är medlemmar kan ta del om informationen. Ni kan även fråga efter vad ni är ute efter hos en designer så kan vi ta reda på lämpligast kandidat.

Har ni hittat en designer så är det bäst att maila dem direkt och vill ni köpa in någons produkt så är det designerserna själva som äger produkten så ni får därför vända er till dem om kostnad osv. och vi plockar självklart ner produkten ifrån webbutiken ifall ni har köpt upp den.

Kan vi ge lägga upp särskilda uppdrag på sajten?

Självklart! Det är jättekul om ni vill lägga upp uppdrag, och alla designers på sajten kan ta del utav uppdraget, på så sätt får ni ta del utav flera idéer, men vill ni så kan vi hjälpa till att kolla igenom bidragen och skicka vidare det som är lämpligt.

Några frågor du inte fått svar på? Kontakta oss